Benvinguts a les NTICEDU:

Heu entrat en aquest espai que és el meu primer blog, per tant, vaig d'estrena!

Diuen que tot el que es fa amb il·lusió i esforç, per poca cosa que sigui, val per dos, i jo que sóc molt amant de les dites i els refranys, m'ho crec! Per això aquest rètol gran que diu "Perseverar. Per aprendre cal perseverar". Aquest és el meu desig per aquesta assignatura ja que sé que amb les TIC puc descobrir un món ple de possibilitats i avantatges on si cal, també hi pot cabre el refranyer.











dimarts, 28 de setembre del 2010

(NTICEDU) PAC1.1 Resultat inicial de la pregunta 9 “Situa’t de 0 a 10”,


9. Situa’t de 0 a 10 (0 gens d’acord 10 molt d’acord)
TE2) L’objecte principal de la Tecnologia Educativa és oferir un bon ventall de tècniques per als docents: __8____
CC2) Aprenc tant dels companys com dels materials i consultors: __6____
TC1) Els professionals de l’educació han de ser competents en les tècniques que asseguren la correcta transmissió del coneixement : _______9_
DT2) La tecnologia es basa en la ciència per la qual cosa és neutral en relació a prejudicis, valors i actituds: ___3__
CC1) Les aules de la UOC són una comunitat d’aprenentatge: ___10__
DU2) Els debats virtuals suposen perdre força hores amb poc benefici personal: __1___
TE1) La Tecnologia Educativa per a psicopedagogs consisteix en assegurar un bon domini de les TIC: ____7___
DU1) Els debats a la UOC poden millorar moltíssim: ___7___
TC2) Les TIC són necessàries per transmetre els continguts als alumnes: ____5____
DT1) El canvi tecnològic determina el canvi social: _____8___

13 comentaris:

  1. Molt bé, Teresa!!!! Estaré atenta al teu blog ... a veure què hi poses

    Una abraçada

    ResponElimina
  2. Hola Teresa, estava mirant el teu blog i el meu primer missatge provocador sobre l'avaluació inicial és aquest:
    Indiques que aprens tant dels materials com dels companys i consultors en un 6, nota que pense que indiques cert equilibri per aprendre. Però, si bé es cert que els materials proporcionen la informació necessària, no et sembla que la guia del consultor i els aclariments que fem en el Fòrum els companys moltes vegades són molt importants per a poder aclarir conceptes que no es tenen clars i per tant aprendre millor?
    Pense que es mereix millor nota...

    ResponElimina
  3. Hola Teresa,

    Aquest és un missatge provocador sobre la teva avaluació inicial, i es que amb l'afirmació que vas puntuar :

    TE2) L’objecte principal de la Tecnologia Educativa és oferir un bon ventall de tècniques per als docents: __8____

    I es que al veure aquesta puntuació que fas tan alta, no he pogut evitar que em vinguin qüestions per fer-te...
    Encara penses que l'objecte principal de la TE és NOMÉS oferir un ventall de tècniques als docents? Penses que només serveix la TE per a l'àmbit formal? I l'àmbit no formal? No tindria també un paper important?
    I les tècniques són les més importants en el paper de l'aprenentatge? Amb aquest 8 penses que només es necessiten "tècniques" per la transmissió de coneixements??

    Com ho veus??

    Mª José

    ResponElimina
  4. Contesto a en Josevi,
    I es clar que penso que haig de canviar la puntuació!!Ha de ser més alta, sobretot després de llegir els missatges del fòrum, tant els d'ajuda a resoldre problemes tècnics com els del debat de CTS, com els de recursos i projectes,...

    ResponElimina
  5. Contesto a la Mª José;
    Tens raó, tot i que no et pensis que li baixaria gaire la pùntuació. Suposo que quan vaig fer aquesta valoració no tenia el coneixement que tinc ara del concepte TE. L'afirmació diu: "L'objecte principal...", i ara entenc que "principal" per a mi no ho és, però sí important. No creus?

    ResponElimina
  6. Hola Teresa,
    El teu missatge provocador ha estat:
    Hola una altra vegada Mª José,

    Tu m'has provocat amb el teu missatge anterior, dient-me que havia puntuat amb un 8 a que "L’objecte principal de la Tecnologia Educativa és oferir un bon ventall de tècniques per als docents".

    Veig que tu però, ho has puntuat només amb un 3. Em pregunto si després d'haver reflexionat en el debat de C-T-S, encara penses que el mestre tradicional és el més important i que vols ignorar que el ventall de tècniques que les TE ens poden oferir als mestres no tenen massa importància.
    Tu ets mestre d'educació especial igual que jo. Tu saps tan bé com jo que les TE ens ha permès millorar l'aprenentatge en els nostres alumnes i en ha obert un món ple de recursos. És cert o no? Què me'n dius a tot plegat?
    Teresa

    I la meva contestació és...

    Després del debat i de tot plegat, a la minipac 1.3 la vaig tornar a puntuar aquesta afirmació i la vaig "aprovar" amb un 5...
    I és que penso que sí, és cert que ens dóna un ventall molt ampli de recursos, però l'objectiu principal de les TE és donar recursos als mestres? Només als docents? Només a l'àmbit formal??
    No crec pas... penso que l'àmbit no formal també juga un paper important en tot aquest assumpte.

    A més a més, la vaig aprovar per aquests recursos que ens ofereixen, però no pujo nota perquè opino que pot oferir un ventall molt més ampli. I també penso que no només la TE ha de ser útil per a transmetre coneixement, ja que el factor humà també és primordial.
    Tot i que per a poder aconseguir uns bons resultats i aconseguir, com a docent (ara parlo de l'àmbit formal), que els alumnes aprenguin i millorin descobrint tot el món que ofereix la TE, s'ha de combinar, allò tecnològic amb allò humà.

    Com ho veus? ;)
    Mª José

    ResponElimina
  7. Hola Teresa:
    He vist que a l'ítem "El canvi tecnològic determina el canvi social" l'has puntuat amb un 8, jo l'he puntuat amb un 0. No hi estic gens d'acord.
    Penso que hi ha altres factors que poden determinar el canvi social entre els quals el canvi tecnològic ha influenciat molt però per mi ha estat una influència important però no decisiva ni imprescindible per generar canvi social.
    Reformularies la puntuació donada desprès del debat? Què et sembla?

    ResponElimina
  8. Hola Teresa! Desprès de veure les teves puntuacions de la PAC1.1 inicial observo que vas puntuar amb un 9 la pregunta de TC1) Els professionals de l’educació han de ser competents en les tècniques que asseguren la correcta transmissió del coneixement i amb un 5 la pregunta de TC2) Les TIC són necessàries per transmetre els continguts als alumnes, no creus que si acceptes que els professionals han de ser competents en les diferents tècniques, també entens que les TIC són necessàries per transmetre aquests coneixements? Encara mantens aquesta puntuació?

    ResponElimina
  9. Contestant a la Laia,
    Em tu em passa con amb eb JOsevi. T'haig de dir que per supossat que ara, després de fer tot el procés de la PAC 1, canviaria la puntuació, però li posaria un 5. Considero un nombre intermig. Potser tu l'has puntuat de totes maneres molt baix. Tens raó que hi ha altres factors que poden condicionar el canvi social, però has de reconèixer que avui per avui, és molt evident que la tecnologia ens fa a tots canviar hàbits maneres de treballar, maneres d'actuar...
    Si o no?
    Teresa

    ResponElimina
  10. Contestant a la Carol,
    Sembla una incongruéncia oi? Potser aqui no canviaria tant la meva puntuació perquè entenc que que les professorat ha de ser competent en les tècniques que asseguren la correcte transmissió de coneixement, així com en altres competències, però no és l'unica via per a transmetre coneixement. Els professionals han d'estar sempre preparats amb les TIC i sense també. I Això que jo sóc de les que utilitzo les TIC per adaptar molts materials d'aprenentage al meu centre.
    Gràcies Carol, per fer-me romiar.
    Petons,

    ResponElimina
  11. Hola Teresa,
    Estic segura que desprès de l'experiència d'aprenentatge d'aquesta assignatura, la valoració en el següent punt: "CC2) Aprenc tant dels companys com dels materials i consultors: __6____"; tindrà més bona consideració que l'actual.

    Eva Camprubí

    ResponElimina
  12. BOn dia Teresa,
    en la pregunta:
    DU2) Els debats virtuals suposen perdre força hores amb poc benefici personal: __1___
    Realment cresu que els debats son tant profitosos com per puntua aquesta pregunta amb un 1? Realment has participat en altres debats?
    Ja em diràs que aporten missatges com "doncs jo no ho crec" sense argementar ni res. Potser i dic només potser, el debat realitzat en aquesta assignatura ha estat positiu i hem aprés alguna cosa però no és així ni de lluny en la resta de debats

    ResponElimina
  13. Hola Teresa, aquí va el meu comentari provocador jajaja:
    DT1 El canvi tecnològic determina el canvi social.
    Realment creus que és tan alta la influència de les tencologies en el canvi social com per puntuar-la amb un 8?
    Jo pens que són dues forces solapades, que va de la mà i que interactuen i que sense aquesta interactuació cap de les dues evolucionaria ni canviaria de la manera que ho fan. Pensa que si la societat no fos la que fa ús de les noves tecnologies i no els prestassis interés de què serviria, com evolucionarien?

    ResponElimina